Wednesday, May 16, 2012

2012.05.16-17 Cyworld Update (Moon Geun Young thanks and communicates with fans)

Update 1 (at approximately 11:42pm KST)
 
 From all of you-
I have learned so much.
And so, I'm so thankful.
And also sorry.
But,
Truthfully!! I'm so happy.
The way things are now, like this.
It would be nice to continue to live (like this).
I would like to continue to live (like this).
And.
For all of you too!
I so so wish you'll be happy.
Sincerely.

당신들한테-
배운게 참 많다.
그래서 참 고마운거 같다.
그래서 미안하기도 하고.
그치만,
솔직히!! 너무 행복하다.
지금 이대로, 이렇게.
살아가면 좋을 것 같다.
살아가도 좋을 것 같다.
그리고.
당신들도!
행복하면 참참 좋겠다.
진심으로. 
Update 2 (at approximately 11:46pm KST)
For not considering it as a matter of course. In a thankful moment. For giving to me.. that kind of happiness, that I learned so much from all of you! Because I felt (that way). And so I was thankful. And so I again felt sorry. So I wanted to confess (my feelings to you all)....

But, coolly- as you may have thought!! It's not that I'm satisfied, and happy in this moment (regarding being in the army/school, not acting).

당연하게 여기지 않아줘서. 고마운 순간에. 나에게.. 그런 행복을 주었던, 당신들한테 배운게 참 많구나! 느껴서. 그래서 고마웠고. 그래서 또 미안했고. 그래서 고백하고 싶었는데....
그차만, 쿨하게- 당신들이 생각하는!!! 지금 이순간에 만족하고, 행복한 것은 아니라는거.

Some fan responses to Moon's update:

- She's clarifying because we misunderstood kekekekekekekekkekekekekkekekekekekekkekekekek (못알아 쳐먹으니 또쓴거봨ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ)
- I told you guys (that wasn't what she meant) kekeke (아니랑께 ㅋㅋㅋ)
- Sorry for misunderstanding~~ 오해(?)해서 미아네~~

Update 3

...

Update 4 (at approximately 1:33am KST)

Thank you.
This one word would've summed up everything. Hee-
I want to write more,
But it (the cy main) only allows 150 characters..ㅠ

고마워요.
한마디면 될 것을. 히-
더 쓰고 싶은데,
150자만 가능하다고..ㅠ

Update 5 (at approximately 2:04am KST)

Chi- (not) just me?
You all also make me...
Laugh, and cry.

치- 나만 그런가?
당신들도 나를...
웃고, 울게 만든다는 거.

Some fan responses to Moon's update:
- Mom because of Moon Geun Young I can't go to sleep ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ (엄마 나 문근영 때문에 잠을 못자겠어 ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ)
- kekekekekekekeke ah I can't go to sleep.kekekeke (ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ아 잠을 못자겠다.ㅋㅋㅋㅋ)
- We'll make you laugh (웃게해주마)

Update 6 (at approximately 2:18am KST)

Right-
'At least'..
Was said? or not?

그니까-
'적어도'라고..
했어? 안 했어?

Some fan responses to Moon's update:
- Ah Moon Geun Young kekekekekekkekekekekkekekeke (아 문근영ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ)
- kekekekekkekekekekkekekekkekekekeke (ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ)

Update 7 (at approximately 2:23am KST)

Sometimes.. At times..
Not knowing..
Is medicine. keuk-

가끔.. 때로는..
모르는게..
약일 때도 있는 법. 큭-

[note: Bong said she gave a gift to someone, so fans were all curious to know who she gave a gift to ^^ In response to all the curious fans, she left the above update: "Sometimes.. at times.. not knowing.. is medicine. keuk-" lol ^^]

Some fan responses to Moon's update:
- Who did you give a gift to? (그래서 누구 조공했어?)
- Huh not knowing is medicine aigoo teacher too muchㅜㅜㅜㅜㅜ (모르는게 약이라니 아이고 성님 너무하시긔ㅜㅜㅜㅜㅜ)
- She's teasing/playing with us again ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ (또 갖고 논다 ㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠㅠ)

Update 8 (at approximately 2:39am KST)

Thank you! Really.
And,
Sweet dreams! Really.
^_______^V

고마워요! 진짜.
그리고,
즐쿰하세요! 진짜.
^_______^V

Some fan responses to Moon's update:
- Where are you going Don't go (어디가 가지마)
- ㅠㅜYou're going to sleep already? I just came (online) (ㅠㅜ자러감 벌써? 난 이제왔는데)
- Wow she even puts a V (peace sign) (in her smiley) (와 막 브이까지 하고 그런다)    
- Now how am I going to go to sleep (이제 나는 어케 자나)
- Thanks. Thank you. (고마워. 고마워요.)

credits to and translations by Soompi Moons

0 comments: